Ne félj a változástól
Egy hasznos megoldást gyakran azért tart sokáig átültetni a gyakorlatba, mert a változástól való félelem nagyobb, mint a fennálló szituáció kellemetlensége.
Más szóval: az emberek inkább megvárják, hogy szívinfarktust kapjanak vagy cukorbetegek legyenek, mint hogy időben diétázni kezdjenek.
Egy marketinges számára nincs ennél frusztrálóbb szemlélet: hiába hiszünk abban, hogy a termékünk hasznos, az emberek nem vásárolják meg, de még csak észre sem veszik.
Az egyik megoldás ilyenkor az, ha átalakítjuk az ajánlatot. Egy értékesítést támogató szoftverével a gyártó ezt tette. Ahelyett, hogy az ügyfelek méregdrágán megvették volna (vagy nem) egy ideje havi előfizetéssel is használhatják.
A másik megoldás, ha ún. paradigmaváltás következik be. Amikor a termék egy már létező rendszert helyettesít, a fogyasztónak nincs más választása, mint észrevenni és alkalmaznia azt. Ez történt például az e-mail esetében. Amikor ügyfeleinknek és munkatársainknak már volt internet-hozzáférésük, mi is előfizettünk, mert a korábban megfelelő kommunikációs formák ( a fax és a többi) hirtelen elégtelenekké váltak.
Fogyasztóink világképe alapvetően meghatározza, hogyan viszonyulnak termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz. Ennek tükrében értelmeznek bármit, amit mondunk vagy cselekszünk.
Történetünket csak akkor hallják meg, ha azt saját világképüknek megfelelő keretbe ágyazzuk.
A fenti sorokat Seth Godin osztotta meg velünk legújabb tanulmányában.

Kövess engem!
Lájkolj, csicseregj, kövess!